יום שישי, 10 בדצמבר 2010

בעיות מחיה של קבוצת חתולים גדולה בדירה קטנה

בעיות מחיה של קבוצת חתולים גדולה בדירה קטנה
שלום ריבי,אני גרה בחברת 11 חתולים (וכלב גדול), בדירה לא גדולה, בלי מרפסתבקומה רביעית... זה אומר הרבה מתחים.שמונה לא יוצאים מהבית, שלושה כן -- כשאני בבית. כשאני בעבודה, כולם סגורים בבית, חוץ מאחד. זהו אנטון, שנולד בחוץ, סורס אצלכם כשהיה בן 3 חודשים, וכשהיה בן שנה בערך החליט שהוא רוצה לגור אצלי. חודשייםראשונים עברו עליו בשלום, עד שאחד הוותיקים, דווקא חתול עיוור (בסקט שמו), החל להתעלל בו, לארוב לו ולהכות אותו בכל הזדמנות. עד כדי כך שאנטון תפס לו מדף גבוה ולא ירד משם אלא כשאני בבית. עד כדי כך שהוא חטף דלקת בדרכי השתן, כנראה משום שלא ירד משם לא לשתות ולא להשתין. יום אחד הוא ברח בחזרה החוצה, ומאז הוא יורד בבוקר ועולה כשאני חוזרת מהעבודה (הוא מבלה 10-12 שעות בחוץ). לכאורה הבעיה נפתרה, אבל אני מעדיפה שלא יהיה בחוץ ושירגיש בטוח גם בבית. בימים שהחרדות משתלטות עלי (ובעיקר בימי חופשות, כשהילדים ברחובות), אני כולאת את בסקט העיוור בכלוב האישפוז (עם מים וארגז צרכים) ואנטון נשאר בבית, אבל גם זה לא פתרון. איך מפייסים בין שני אלהלאנטון יש ממש פוביה. זה לא שהם אויבים סתם, אלא שאחד פוחד פחד מוות מהאחר.בעיה שנייה: אחד משלישיית הדור הצעיר ביותר -- בני שנה בימים אלה -- מטפס על הרשתות שעל החלונות וקורע אותן לגזרים. איך מונעים אותו מזה?תודה
רימונה

היי רימונה,

תודה על פנייתך.
הבעיה לא נעימה - אבל יכולים להיות מספר פתרונות:
קודם כל - צריך להבין שאין ולא יהיה מצב אידאלי מבחינת החתולים ומבחינתך והכל שאלה של ויתורים.
אם תוותרי על הרצון לשלוט בחתול בכל עת - הוא יוכל להיות בחוץ בנחת, גם בזמנים קשים יותר. נכון, שהסכנות האורבות לו לא נעימותאבל יש מחיר לעצמאות, ובמיוחד ברחובות ערינו.
מצד שני- אם הוא יהיה סגור ומוגן מסכנות הרחוב - יש בעיה עם החתול השני, שגורמת ללחצים קשים לכולם.
תוכלי לנסות ולפתור בעיה זו ע"י הזמנה של יועצת התנהגות שנמליץ עליה , ואשר תבקר בבית ך ותנסה בשטח למצוא את הדרכים להרגיל את החתולים זה לזה.
ייתכן וזה יצליח וייתכן שפשוט יש יותר מידי חתולים בתוך הטריטוריה, ואז - פשוט יש לחץ רב על כולם , וזה בא לידי ביטוי במצב שתיארת.
בנוסף - לגבי הרשתות - יש פתרון טכני פשוט - על רשתות היתושים - צריך להתקין רשת של ריבועים קטנים וקשיחים בצבע כסף , כמובן - שניתן לרכוש בכל חנות גדולה של חומרי בניין..
רשת זו לא ניתנת לקריעה ע"י החתולים, גם אם הם ניתלים עליה או מגרדים עליה את ציפורניהן.
בנוסף - ולא פחות חשוב - אני מניחה שכל החתולים מעוקרים ומסורסים - שאם לא כן- הלחץ רק יכול להגיע למצבים בלתי אפשריים, ואם המצב הוא אכן כזה - חובה לעקר ולסרס את כולם בהקדם האפשרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...