יום שישי, 10 בדצמבר 2010

מזון מומלץ לחתולים



רגע לפני האימוץ היכן מאמצים חתול? אלרגיה לחתולים? יש פתרון מחלות חתולים ובני אדם 
חתולים, שיערות ונקיון הבית הכנת הבית לבואו של החתול אביזרים חיוניים לחתול הביתי טיפולים, בדיקות ועלויות משוערות 
טיפול נגד פרעושים ותופעות לוואי מזון מומלץ לחתולים 



מזון מומלץ לחתולים
מהו המזון המומלץ לחתולים? ומהי התדירות הנכונה?

אם מצאתם חתול שעדיין יונק או עולל, ד"ר ליליאן ממליץ על מתכון לחתולים "יתומים". "חלב אינו תחליף למים.
מרבית מהאנשים משתמשים בחלב בעל 3 אחוזי שומן. החתולים הם יונקים והטבע חנן אותם ביכולת לעכל חלב. בחלב של חתולה בטבע ישנם כ- 13 אחוזי שומן, יותר מחלב של בעלי חיים צמחוניים, כך שעדיף לתת לחתול חלב שמן ככל שניתן. חלב של פרה יהיה טעים לחתול, אך לא מספיק". אפשר להחליף את המתכון גם באבקת חלב לגורי חתולים.

מתכון לחתולים "יתומים" / ד"ר אבי ליליאן

כוס חלב (3% שומן) - לא חלב מדולל
חלמון ביצה
כף גבינה לבנה (9% ומעלה)
כפית סוכר או כפית דבש.

אופן ההכנה: מערבבים היטב עד לקבלת מרקם אחיד בצבע קרם.

חתול צריך לקבל כפית מדי שלוש שעות. במידה והחתול בוגר, כלומר הגיע לגיל ארבע שבועות, אפשר להתחיל לתת לו תערובת עם מזון יבש לגורי חתולים. לקראת גיל שישה שבועות הוא כבר יוכל לאכול מזון יבש.

מרגע זה ועד סוף חייו מתחלקים לשתי קבוצות: ישנם חתלים שישמחו לשתות חלב ויש חתולים שבגרותם מאבדים חלק מהאינזימים המפרקים את החלב, דבר שעלול לגרום להם לשלשולים ולהקאות. זהו עניין אינדיבידואלי ומשתנה מחתול לחתול"

עד גיל שנה יש לתת לחתולים מזון יבש ולגורים והחל משנה, יש לעבור למזון בוגרים. כיום שוק המזון לחתולים מבורך במוצרים רבים בגלל התחרות הגדולה, כך שניתן להתאים לכל חתול את המזון המתאים לו, ממזון לחתולים קצרי שיער, ארוכי שיער, פרסיים, סיאמים, חתולות שעברו עיקור, חתולים שעברו סירוס, חתולים בעלי נטייה להשמנה, להרזייה וישנם גם מזונות רפואיים מיוחדים. "בדרך כלל המזון היקר יותר הוא גם הטוב יותר ומכיל רכיבים איכותיים יותר. החתולים תמיד עלולים לסבול ממחלות גם אם תתנו להם את האוכל המשובח ביותר, צריך לזכור שאנו חיים בעולם לא סטרילי במיוחד.

חתולים חייבים לקבל שתי חומצות אמינות, שנמצאות בבשר ואת שתיהן מוסיפים במפעלים להכנת המזון לחתולים. אפשר לתת לכלבים מזון לחתולים, אבל לא להיפך, מאחר וחתולים עלולים למות מחוסר חומצות ולסבול ממחלות קשות.

צילום: ארז ארליכמן
תחרות גדולה על כיסו של הצרכן (צילום: ארז ארליכמן)
מותר לתת לחתולים בשר נא, אך מאחר והוא עלול להכיל תולעים (גם זהו בשר שנקנה תחת פיקוח וטרינרי), רצוי לבשלו כ- 10 דקות במים רותחים. לא מומלץ להוסיף תבלינים וחשוב לגוון ולא להרגיל את החתול לסוג מסויים של מזון וגם לסוג של צ'ופר שאינו מזון יבש. אפשר לתת לחתולים דגים, אך מנוקים ביסודיות מעצמות (קשה מאוד לאתר את העצמות בצילומי רנטגן).

החלטתם לתת לחתול דשא מהגינה או מהפארק? עדיין לא נעשו מחקרים רציניים בנוגע לעובדה מדוע חתולים אוהבים לאכול דשא. ברוב המקרים הדבר גורם להקאה, החתול אינו מודע לכך ומתייחס לדשא כאל צ'ופר. עדיף לשטוף את הדשא לפני האכילה, מאחר ועלולים להיות בו טפילים שונים, פיח, אבק. אם כבר מחליטים לתת דשא לחתול, מומלץ לגדלו בבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...