יום שישי, 10 בדצמבר 2010

אימוץ חתול חדש

אימוץ חתול חדש
שלום לך ריבי קוראים לי שרון ולפני 22 ימים קניתי חתול סיאמי. כשהבאתי אותו הביתה הבנתי שהוא חולה אחשיו אחרי שבועים של טיפול הוא הבריא וכבר עשיתי לו חיסון ראשון. אבל הוא עדיין מפחד ממני וכשרואה אותי הוא בורח ומתחבה. מה אני צריכה לעשות כדי שהוא יפסיק לפחד ממני. ועוד כשה אני קוראת בשמו הוא לא עונה, פשות לא מתייחסאני ניסיתי לתת לו טונה ובאותו זמן הייתי קוראת לו בשמו, אבל זה לו עוזר. מה צריך לעשות כדי שהוא ידע להכיר את שמו ולענות עליו. הוא בן 8 חודשים, יכול להיות מצב שהוא לא יתרגל אלי בכלל. או שיש סיכוי לכך שאחרי זמן מה הוא יפסיק לפחד ממני וידע לזהות את שמו. תודה מראש שרון.
היי שרון,
קודם כל - כל הכבוד על האכפתיות ועל כך שאת טורחת ופונה כדי לקבל עזרה והסברים.
חשוב מאד להבין - שכל חתול הוא יצור חי ומלא רגשות בדיוק כמונו.
אין חתול שדומה לשני - בדיוק כמו שכל אדם יחיד ומיוחד.
ולכן -
ראשית - תני לו את ההרגשה שאת מבינה אותו - דברי אליו בטון מרגיע ואל תנסי להושיט לו ידיים ולנסות לקחת אותו אליך, למשל.
דאגי לשמור על אווירה נעימה ומאד רגועה בחדר שבו הוא נמצא - לא לעשות רעש ולדבר אליו בכל עת שאת בסביבתו בטון מרגיע.
חתולים מאד נרגעים כאשר הם מבינים שאנחנו רגועים - הוא יפסיק לפחד בשלב שבו הוא ירגיש שהכל בסדר .
אל תשכחי שהוא נלקח ממקום כלשהו- שהוא היה חולה -וכל זה מאד קשה.
שנית - מה היה לו כאשר הוא היה חולה? האם הוא מסורס ומחוסן? והאם הוא בריא כעת?
האם הוא אוכל , שותה ועושה את צרכיו כרגיל?
מהיכן הוא הגיע? האם הוא היה בבית של אנשים טובים מאז שהוא גור?
אנא כיתבי לי עוד מידע אודות החתול - ואז אחזור אליך עם עוד עצות.
איך קוראים לו?
חשוב שתאמרי את שמו כל הזמן - לא משנה אם זה השם שהוא היה רגיל אליו או שם חדש שאת רוצה לקרוא לו - אם תאמרי את שמו ותדברי אליו בעדינות - הוא יבין שזהו שמו.
חתולים הם חיות חכמות באופן מיוחד- תני לו זמן , סבלנות והניחי לו לצאת ממחבואו בעצמו ו- ואז הכל יהיה בסדר.
שימי לו אוכל מיוחד שהוא אוהב - תמיד טוב לתת צלחת עם טונה במיים, צלחת עם קצת פסטרמה חתוכה וגם אוכל יבש ושימורים - כל אחד בנפרד - ומיים טריים.
בהצלחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...