יום שישי, 10 בדצמבר 2010

היכן מאמצים חתול?


רגע לפני האימוץ היכן מאמצים חתול? אלרגיה לחתולים? יש פתרון מחלות חתולים ובני אדם 
חתולים, שיערות ונקיון הבית הכנת הבית לבואו של החתול אביזרים חיוניים לחתול הביתי טיפולים, בדיקות ועלויות משוערות 
טיפול נגד פרעושים ותופעות לוואי מזון מומלץ לחתולים 



היכן מאמצים חתול?
החלטתם לאמץ חתול? מזל טוב! האם כדאי לקחת חתול מהרחוב או מאגודה לבעלי חיים?

מאחר ובמרבית מהמקרים האימוץ אינו מתוכנן, בין אם מצאתם באקראי חתול מהרחוב או קיבלתם חתול ממכרים, רצוי לקחת אותו לוטרינר ולא להכניסו מיד הביתה. במידה והשעה מאוחרת, מומלץ להשאירו בארגז ולקחת אותו למחרת לבדיקה.
צילום: ארז ארליכמן
 לנקוט במשנה זהירות עם חתולי רחוב (צילום: ארז ארליכמן)
כשמוצאים חתול עלום, במיוחד אם הוא סובל מפרעושים ותולעים, דבר אופייני לחתולי רחוב, הסכנה הגדולה ביותר שיכולה להיות היא שהחתול סובל מכלבת, כך שעדיף להמנע ממגע בידיים ולגעת בחתול עם כפפות, עד שוטרינר יבדוק אותו.

היתרון הגדול באימוץ חתול מאגודות שונות לבעלי חיים, טמון לא רק במבחר הגדול של החתולים, אלא גם מאפשר לכם, המאמצים, להיות בטוחים כי החתול נבדק ונוקה, כך שיהיה לכם את מי לשאול לגבי אופיו ומצבו של החתול. סביר להניח כי תשלמו עבור החתול מחיר סימלי ( 350 ש"ח לערך) עבור החיסונים ובמידה והחתול סורס או עוקר. במידה ולא, יתכן שתקבלו זימון לסירוס/עיקור מאוחר יותר. אם החתול שהה מעל 10 ימים בעמותה, אפשר להיות בטוחים שאין לו כלבת והוא קיבל טיפולים נגד פרעושים.

שוקלים לרכוש חתול גזעי?

בדרך כלל, הדבר נעשה על ידי אנשים מביני עניין או בעלי ממון. רצוי שלא לרכוש חתול במיטב כספכם, במיוחד אם הוא החתול הראשון שלכם. יש לקחת בחשבון כי ככל שהחתול גזעי יותר, כך גם מחירו נוסק בהתאם, חתולים גזעיים סובלים יותר ממחלות ובעליהם יסבלו לעיתים ממכת גניבות, במיוחד אם הם חתולים יקרים במיוחד. מצד שני, רכישת גור גזעי, מאפשרת לבעל החיה לדעת למה לצפות בעתיד, הן מבחינת גודל, צבע הפרווה ואופיה של חיית המחמד.

מתי כדאי לאמץ חתול?

יש לאמץ חתולים לא לפני שיגיעו לגיל שישה שבועות, גיל הגמילה. במידה והחתול ילקח לפני גיל הגמילה, הוא עלול לעבור תהליך החתמה (inprinting) ששם לכאורה חותמת על ראש הבעלים המצהירה כי הם האבא או האבא של החתול, ויגרמו לו להשליך את ההתנהגויות המשפחתיות על בני האדם המאמצים. דבר שלכאורה יכול להיות נחמד, אך בפועל עלול לגרום לבעיות נפשיות קשות.

חתול מוחתם משוכנע שהוא אדם או שכל בני האדם הם בני מינו ולכן הוא עלול להגיב לתוקפנות כלפי חתולים אחרים, עלול להגיב בתוקפנות כלפי אנשים זרים שאינם בני הבית, שכנים או אורחים שבאים לבקר. ישנו סיכוי שהוא גם יתקוף בני בית "נחותים" יותר, הוא אומנם לא יפגע בהורים, אך עלול לפגוע בילדים המתחרים על תשומת ליבו. החתול עובר לאחר גיל הגמילה תהליך של סוציאליזציה, ומודע לכך גם מבחינה פיזית וקוגניטיבית שהוא חתול ואנחנו בני אדם, ללא בלבול זהויות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...