יום שישי, 10 בדצמבר 2010

בעייה עיצבית אצל חתולה נכה

בעייה עיצבית אצל חתולה נכה
ריבי שלום,כותבת לך איה, לפני מ"ס שבועות עשית אצל פריצי החתולה ביקור בית בתל אביב.חתולה חמודה ונכה ברגליה האחוריות. זוכרת?יש לי כמה שאלות.האם בררת עם הוטרינרית שאת מכירה מאר"הב? אני לצערי לא עשיתי את הבירורים, ניסיתי לנסח את הסיפור באנגלית ונשברתי די מהר. אנגלית זה צד מאד חלש שלי..

רציתי לעדכן אותך שלדעתי הליכתה של פריצי משתפרת,נראה לי שהיא מרימה יותר את האגן כשהיא הולכת. עם זאת בעיית ה"נתקעת" שלה ממשיכה באותו אופן, בלי שום קשר לשיפור בהרמת האגן. עדיין יש לי תחושה שבעיית ה"נתקעת" היא גם חלק התנהגותי
שלתחושתי איננו מטפלים בו נכון.דבר נוסף, סיפרתי לך שכשהיא הייתה מיוחמת  היו לה הפרשות לא ריריות, אולי בריחת  שתן. זה חזר על עצמו כחודש לאחר העיקור פעם אחת, וזה קרה שוב אתמול. זה קורה לה  תוך כדי שכיבה/ שינה. היא אוכלת ושותה ומטילה שתן כרגיל. מה דעתך?
בעיקרון היא מאד אוהבת לשתות נוזלים של מרק, של ירקות מאודים, כך שהיא שותה די הרבה, נראה לך קשור?המלצת לי לא לשים לה חומר כימי נגד פרעושים ביגלל הבעיות העיצביות. יש משהו אחר שיכול לעזור? כי היא התחילה להתגרד לאחרונה.
ועוד משהו חשוב , בחודשים הקרובים אני ובן זוגי עתידים להעדר שעות רבות מהבית (יותר ממה שפריצי רגילה), כך שהיא תשאר שעות רבות לבד- יש דרך להקל עליהמעבר כמובן להשאיר לה מספיק מזון, ולהשאיר אור בבית.ומה לגבי חופשה של ארבעה ימים שאנחנו אמורים לצאת אליה בסוף החודש? כמובן שיבוא מישהו להאכיל אותה , אך היא תשאר לבדה כל הימים, יש לך רעיון להקלה?יש לי המון שאלות, אה?חג שמח ותודה
 
איה

היי! מה שלומך?אני מאד שמחה לשמוע עדכונים שוטפים. זה מעולה ואשמח לענות על כל שאלה.באופן כללי - התייעצתי עם מומחים נוספים ואכן נראה סביר ביותר שהיא סובלת ממום  קבוע שגורם לה לחוסר יציבות מבחינה עיצבית.
יש כמובן גורמים סביבתיים שונים שמשפיעים יותר או פחות וכמובן שכל סוג של לחץ  גורם לה להראות סימנים חזקים יותר של הבעיה.
לגבי טיפול שאפשר לנסות - הרי שהוטרינר המומחה שלנו ייעץ על מינון מסויים של  סטרואידים - כדור קטן - שניתן לתת לה בכל יום. האם תוכלי לעשות זאת לאורך זמן עד שנחליט יחד לגבי התוצאות? > אני ממש חושבת שיהיה מאד טוב שתדברי ישירות בטלפון עם הוטרינר איתו התייעצתי והוא מודע לבעיה - שמו ד"ר יריב רודמן - 09-8992888
תוכלי להתייעץ איתו לגבי הכדור שהזכרתי קודם לכן וגם לגבי הנושא של ההפרשות.וגם לגבי הנושא של הטיפולהנכון מבחינתה בנושא הפרעושים. הוא יוכל לייעץ לך בנוגע לבעיות פיזיולוגיות אלו בטלפון.
לגבי העובדה שאתם נעדרים מהבית במשך היום ובקרוב גם יוצאים לחופשה - הנושא לא בעייתי במיוחד - כל עוד תתנו לה מספיק - מבחינתה, כמובן - תשומת לב ראויה בשעות הערב - חשוב להקדיש לה ורק לה לפחות עשרים דקות של ליטופים או משחק משותף או כל דבר אחר שהיא נהנית ממנו כאשר היא עושה אותו איתכם. לא להזניח ולא לשכוח.
ולגבי החופשה חשוב מאד שהאדם שיגיע במקומכם, ייתן לה את אותה מידת תשומת הלב
שאתם נותנים פעם ביום לפחות
שותפתי , ריני חביב-עמירן , ואני , עושות קט-סיטינג בעת העדרות אנשים מביתם – ונותנות
לחתולים , זמן זה, את הטוב והמקצועי ביותר – באופן אישי על ידינו.
חשוב מאד לשריין את התאריכים אצלנו בהקדם כמובן.
מקווה שעזרתי- צרי קשר שוב בכל נושא!בברכות חמות,ריבי מאיר
נ.ב.
לגבי הנושא של הרעידות המתחזקות במקומות מסויימים - כמובן שיש בכך אלמנט  התנהגותי וגם נפשי , אבל הבסיס הוא פיזיולוגי ואם אתם תלטפו אותה ברכות + עשו לה פיזיוטרפיה ממש עם הגפיים בכל פעם שהיא תקועה - זה יעודד אותה נפשית וגם ייתן לה יכולת פיזית להתגבר טוב יותר על התקיעות. היא למעשה נתקעת כאשר היא לחוצה יותר מסיבה כלשהיא - ואז למעשה היא זקוקה ביותר לתמיכתכם הפיזית והנפשית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...