יום שישי, 10 בדצמבר 2010

חתולים ללא אם

טיפול בחתולים

אם מצאתם גור חתולים שברצונכם לאמץ אותו, חשוב לדעת מספר דברים על טיפול בחתולים ללא אם או גורים נטושים.

חתולים ללא אם


מה עושים במקרה בו האמא חלילה נעלמה מסיבה כלשהי ויש גורים קטנים לבדם??
ראשית – יש לוודא שאכן האמא איננה ובאופן סופי לפני שעושים דבר מה, וזה ע"י תצפית רצופה על המקום והסביבה במשך של לפחות עשר שעות , אבל לפעמים פחות – תלוי בגיל הגורים.
לעיתים החתולה פצועה או חולה – אז עשו סיבוב בשכונה וחפשו אותה! תמיד עדיף לגורים להיות עם האמא – ואם היא תקבל טיפול וטרינרי – הם יכולים להתלווות אליה ואז לחזור איתה יחדיו לחצר להמשך טיפולכם המסור.
שנית – אנא דאגו לגורים ואם הם ממש קטנים ואין הם אוכלים לבדם – הרי שיש לבקש מוטרינר או אדם מנוסה אחר – ללמד אתכם כיצד להניק גורי חתולים יתומים.  זה לא פשוט  , אבל בהחלט אפשרי ומאד מאד מספק! מדובר בשבועיים-שלושה של הרבה מאד דאגה ועבודה – אבל מדובר במתן חיים וכדאי לבדוק את האפשרות לעשות זאת. ניתן כמובן תמיד לחפש גם אם מיניקה מאמצת –  כאשר הגורים קטנים ואם האמא המאמצת רגועה וחברותית – הרי שקל להוסיף עוד גורים נוספים. אנא – אל תעשו זאת אם האמא לא חברותית ואם יש לה כבר ארבעה או יותר משלה- זה לא טוב לה או לגורים שלה וגם לא ליתומים. בכל מקרה – אם אתם מוסיפים גורים – אנא דאגו למזון רב יותר וברמה גבוהה כמובן בתוספת למיים מרובים וטריים בכל עת – הנקה מאד מצמיאה וכמובן גורמת לרעב מוגבר!
גורים יתומים


טיפול בחתולים גורים
כאשר אתם מטפלים בגורים קטנים יתומים – קחו בחשבון שיש צורך ל"חברת" אותם כבר מגיל מאד צעיר. היו איתם שעות רבות ככל שאפשר , לטפו אותם בעדינות, דברו איתם וצרו איתם קשר פיזי קרוב . אל תתנו להם להפוך ללא חברותיים ולהכנע לאינסטינקטים הבסיסיים שלהם – לפחד מבני אדם. קרבו אליהם בעדינות אנשים אחרים – רק אנא דאגו לא להפחיד אותם כמובן ותמיד דאגו שהאורחיםירחצו ידיהם לנפי שהם נוגעים בהם. זיכרו שאם הם לא ינקו די זמן – הרי שמערכת החיסון שלהם חלשה והם עלולים להפגע מוירוסים
שונים – דאגו להגן עליהם מפני מחלות קטלניות אלו. התייעצו כמובן עם וטרינר מנוסה בתחום החתולים. אל תקחו אותם מחוץ לבית אלא אם כן יש צורך אמיתי ודחוף.
שחקו איתם הרבה והיו איתם רכים ונעימים – לא לשחק באופן אגרסיבי בעזרת הידיים. שחקו תמיד בעזרת משחקים. הידיים שלכם מיועדות אך ורק למגע אוהב ומלטף.
דאגו להראות להם את ארגז החול כבר מגיל צעיר מאד ודאגו לנקות אותו מידי יום – לפחות פעמיים. דאגו להם למיים טריים ואוכל לגורים וכל זה רחוק מארגז החול.
דאגו להם למסתור נעים ולמקומות גבוהים אליהם יוכלו לטפס לצורך משחק, תצפית ומסתור.
דאגו להם למתקן גרוד ציפורניים יעיל ביותר וגבוה כדי שהם יוכלו לפרק כל האנרגיות עליו וגם לטפס ולשחק זה עם זה בעזרתו.

חתולים לא חברותיים לפעמים
זיכרו שתמיד יש את האפשרות שגור זה או אחר שאימצתם מהרחוב – יהיה לא חברותי , גם אם אתם עושים כל מאמץ לעזור לו להיות פתוח וחברותי ביותר. זה לא תלוי בכם לעיתים !!
מדובר בגנים אשר נולדים איתם – ולעיתים פשוט אין את הגן שגורם לחתול להיות פתוח  וחברותי לאנשים!
אל תכעסו עליו בשל כך – ויש לכם שתי אפשרויות:
1. לתת לחתול את מרחב המחייה המתאים לו בביתכם – ואת כל הנחוץ לו – ולא להלחיץ אותו וגם לא לדאוג
אם הוא פשוט בוחר שלא להיות איתכם יותר מידי, או רק בתנאים שלו ובזמן המתאים לו. זה בסדר!
2. חפשו עבורו בסבלנות בית מתאים בו הוא יוכל להיות גם בבית וגם יוכל לצאת לחצר הבית כאשר הוא ירצה בכך.
אל תשכחו  שגור זה איננו יכול לעולם לחזור לרחוב ולחיות לבדו – גם אם הוא נלקח מהרחוב לפני זמן מה!
גור זה זקוק תמיד לחיות בקרבתכם או בקרבת אנשים אחרים שיאמצו אותו ואשר אצלם הוא יתרגל לסביבה החיצונית מאד מאד בהדרגה.  תמיד אקלמו חתול חדש קודם כל בבית או במקום סגור ומרווח – ורק משם תנו לו האפשרות החופשית לבחור לצאת החוצה ולהכנס חזרה פנימה עפ"י בחירתו החופשית.
הבינו שיש חתולים אשר אוהבים אותנו מאד – אך שלא אוהבים מגע ישיר שלנו מסיבות פיזיות- גנטיות. זה לא אומר שהם אינם זקוקים לנו מאד – מבחינה פיזית וגם נפשית  - זה רק אומר שאנחנו צריכים לקבל אותם כפי שהם ולאהוב אותם כפי שהם אוהבים אותנו!
ותמיד תמיד – זיכרו לעקר ולסרס כבר בגיל ארבעה חודשים!
המלטות וגורים אינם הדרך הנכונה לחתולים במדינת ישראל בשלב זה, בו יש הרבה יותר גורים מאשר בתים שירצו לאמץ ולאהוב אותם!



עוד בנושא טיפול בחתולים
קרישי דם בחתול-חירום מסכן חיים
קייץ – כיף לאנשים ומה עם החתולים??
עקירת ציפורניים - חוות דעת מקצועית של הוטרינרית ד"ר יעל ליאור
טובים השניים מן האחד....
ואם רוצים עוד....???
מזון – קצת יותר ועל קצה המזלג
המדריך לאיתור בית לחתול
החתולים במספרים
עיקור זה העיקר!
אבדן חתול קרוב ויקר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...