יום שישי, 10 בדצמבר 2010

הד"ר שולפת ציפורניים


הד"ר שולפת ציפורניים

אין כל צורך לתלוש לה את הציפורניים
 אין כל צורך לתלוש לה את הציפורניים 
 צילום : flickr, Jsome 
  
אסתר שואלת: יש לי חתולה פרסית הימליה, בת חודשיים וחצי. הוטרינר שלי ממליץ לי לעשות לה ניתוח להוצאת הציפורניים, בכדי שבעתיד היא לא תשרוט את הבית. מבחינה הומניטארית אני לא רוצה לעשות לה את זה. השאלה אם זה לא גורם לנזק?

ד"ר ליאור: לעיתים נדירות אני אהיה כה נחרצת בתשובתי - אני חד משמעית נגדו. אני מאוד שמחה שאת עוצרת ושואלת לגבי הניתוח. ניתוח עקירת ציפורניים הוא ניתוח אשר בארצות רבות, כמו הולנד, שבה למדתי, כבר הוצא מזמן מחוץ לחוק. פרט להיותו לא חוקי במדינות מתקדמות, זה ניתוח אכזרי ומיותר. אכזרי מכיוון שהוא ניתוח אשר מלווה בכאבי תופת, בזמן תקופת ההחלמה. לצערי, הגיעו אליי למרפאה מספר פעמים חתולים שעברו את הניתוח והם עדיין סובלים מכאבים נוראיים, תקופה ארוכה אחרי. כל צעד וצעד היה מלווה בכאב נוראי וליבי נשבר מלראות את החתול (אני לא מגזימה, עזבתי את מקום העבודה אחרי זה). הניתוח עצמו מיותר.

המיליטנטים שבנינו טוענים, כי מי שלא רוצה ציפורניים שלא יחזיק חתול. אני משתדלת להציע פתרונות אחרים. כבר הרחבתי כאן באתר על פתרונות לבעיה כגון קרש גירוד אשר עובד נהדר ואם אין מנוס גזירת ציפורניים או מדבקות סיליקון. מכיוון והחתולה שלך אפילו לא התחילה להרוס, אני ממש ממליצה שתרכשי עבורה קרש גירוד ותלמדי אותה להשתמש בו. פרט לזאת, חתולים פרסיים רגועים יחסית למעורבים ולא גורמים הרבה נזק לבית מלכתחילה. בהצלחה.






עוד בנושא טיפול בחתולים
קרישי דם בחתול-חירום מסכן חיים
קייץ – כיף לאנשים ומה עם החתולים??
עקירת ציפורניים - חוות דעת מקצועית של הוטרינרית ד"ר יעל ליאור
טובים השניים מן האחד....
ואם רוצים עוד....???
מזון – קצת יותר ועל קצה המזלג
המדריך לאיתור בית לחתול
החתולים במספרים
עיקור זה העיקר!
אבדן חתול קרוב ויקר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...