יום שישי, 10 בדצמבר 2010

אימוץ חתלתול נוסף


אימוץ חתלתול נוסף
שמי נעמי יצרתי אתך קשר בעבר בשל בעיית עור שהייתה לחתול שלי (פטרייה חוזרתהיום הכל בסדר תודה רבה על הכל.אני אתן תזכורת קלה יש לי חתול בן 7 חודשים מסורס שאינו יוצא מהבית. הוא אצלי מאז שהיה בן חודש אימצתי אותו ביום חורפי שהוא היה רעב ורטוב מאז הוא איתי. הוא חתול נוח וחברותי חוץ מזה שלפעמים הוא נושך אותי או מתנפל לי על הרגלים. לדעתי הוא פשוט אוהב לשחק... אני התחלתי לעבוד המון שעות וגם בן זוגי עובד כך שיוצא שלפעמים (לא תמיד כי יש גם ימים שלמים שאנחנו איתו) הוא נשאר לבד בבית. רציתי נורא להביא עוד חתלתול הביתה, אבל אנו פוחדים שהם לא יסתדרו או ששמופי יתקוף אותו.מה דעתך האם להביא עוד חתול? האם זה משנה אם זה זכר או נקבה (אני אעקר ואסרס בכל מקרה)?חברה שלי רוצה לתת לי חתלתול בן חודש וחצי (החתולה שלה המליטה), האם עלי לבצע בדיקה לחתול לפני שאני מכניסה אותו הביתה?בקיצור יש לי המון דילמותואני לא יודעת מה עלי לעשות על מנת שזה יצליח.
אשמח לקבל עצות טובות
תודה רבה
נעמי







היי נעמי,

נפלא לשמוע ממך שוב ולשמוע שהחתול ואתם בסדר! קודם כל - חשוב מאד שהחתול שלכם יהיה מסורס ומחוסן. שנית - לאמץ את החתלתול נשמע נהדר ומתאים בהחלט! חתולים זקוקים לחברה - ועוד חתול צעיר זה מעולה. לא חשוב אם תקחו זכר או נקבה - העיקר שתדאגו לעיקור או לסרוס כבר בגיל 4 חודשים - זה חשוב מאד. וכמובן - שעליכם לדאוג לחיסונים מסודרים. בנוסף , וזה הכי חשוב - יש צורך לספק לגור הצעיר או לגורה הצעירה חדר נפרד - בו הוא או היא ישהו למשך מספר ימים עד שגם הוא וגם החתול שלכם יתרגלו זה לזה דרך הריחות שאתם תעבירו ביניהם. בחדר זה - שיכול להיות קטן - אבל עליו להיות נוח ונעים וכמובן שחשוב שלא יהיה חם מידי בחדר זה - יש לשים אוכל , מיים וארגז חול יש לספק לחתול החדש מקום נחמד ונעים לישון בו בחדר זה. החתול שלכם - שיוכל להיות בשאר הבית - צריך לקבל את כל מה שהוא רגיל לקבל - תשומת לב בשפע, מזון טוב ומיים נקיים כדישהוא יבין שהגור או הגורה לא הגיעו להחליף אותו. ברגע שהחתול שלכם יבין שלא מדובר באיום על מקומו בבית, וברגע שהגור או הגורה יסתגלו לחיים רגילים בחדר הנפרד - תוכלו להתחיל ולהפגיש ביניהם מאד מאד לאט ובזהירות. חשוב לתת להם ראשית, להריח זה את זה דרך הידיים שלכם שילטפו את שניהם בנפרד וכן להחליף בין מצעים שלהם שעליהם כל אחד מהם שוכב בנפרד. ערבוב ריחות חשוב ביותר להסתגלות,, לפני שהם רואים זה את זה. לאחר מכן - תוכלו לפתוח מעט את הדלת של החדר הנפרד לזמן מה , ולאט לאט הגור או הגורה ייצאו לשאר הבית או שהחתול הוותיק ייכנס לבקר בחדר הנפרד. אל תדאגו אם בהתחלה החתולים יראו סימני מתח כאשר ייפגשו - וחשוב שלא תצרפו את כלי האוכל והחול - אלא תשאירו הכל בנפרד למשך מספר שבועות, לפחות. את המפגש אתם יכולים להתחיל לאחר כשבוע עד עשרה ימים , בהתאם למצב רוחם של החתולים. אל תכריחו אותם להיות זה לצד זה - פשוט תנו לדברים לקרות בקצב שלהם. ואם אתם רואים שיש סימנים של כעס או פחד ביניהם - פשוט דברו אליהם בעדינות - לא לצעוק - ולטפו את שניהם , כאשר קודם את החתול הוותיק ואח"כ את הצעיר וחוזר חלילה , לצורך ערבוב ריחות והרגעת הרוחות. תמיד טוב בתקופה ההסתגלות לתת מזון צ'ופרי במיוחד בנוסף לאוכל הרגיל , ולשמור על אווירה רגועה בבית וללא רעשים מיוחדים. הצלחה מובטחת כאשר תהיה לכם סבלנות - ואם תרצו לשאול שאלות נוספות - אנחנו כאן. בהצלחה! ריבי נ.ב. לגבי הגור או הגורה הצעיר או הצעירה - בדיקה שגרתית אצל הוטרינר חשובה ביותר לתאום זמני חיסונים ולא לשכוח גם לומר לבעלים שלו - לעקר את האמא!!! אין מספיק בתים לגורים רבים בכל רחבי הארץ!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...