יום שישי, 10 בדצמבר 2010

מחלות חתולים ובני אדם


רגע לפני האימוץ היכן מאמצים חתול? אלרגיה לחתולים? יש פתרון מחלות חתולים ובני אדם 
חתולים, שיערות ונקיון הבית הכנת הבית לבואו של החתול אביזרים חיוניים לחתול הביתי טיפולים, בדיקות ועלויות משוערות 
טיפול נגד פרעושים ותופעות לוואי מזון מומלץ לחתולים 



מחלות חתולים ובני אדם

האם חתולים יכולים להדביק בני אדם במחלות ולהיפך?

"בוודאי. מבחינה סטטיסטית הם יכולים להדביק יותר מכלבים", אומר ד"ר ליליאן. "המחלה החמורה ביותר שמדע הרפואה מכיר היא מחלת הכלבת. בעברית זה נורא מבלבל כי באופן אוטומטי חושבים על כלב, אך זוהי מחלה הפוגעת בכל היונקים.
צילום: ארז ארליכמן
 גם חתולים יכולים לחלות בכלבת. (צילום: ארז ארליכמן)
מבחינה תיאורטית ומעשית גם חתולים יכולים להדבק ולהדביק בכלבת, אבל צריך לקחת בחשבון כי הכלבת עוברת אך ורק בנשיכה עד זוב דם. כדי שהחתול ידבק בכלבת הוא יצטרך להנשך על ידי שועל נגוע בכלבת. המחלה לא עוברת באוויר, במגע או בנשימה, לכן מומלץ מאוד גם אם זה לא מעוגן בחוק, על ידי הרופאים הוטרינרים, לחסן בכלבת, גם אם החתול לא יוצא מהבית. טכנית, גם עכבר או חולדה יכולים להיות נגועים בכלבת".

"שרטת החתול" – הרפואה מתייחסת לציפורניים או שיניים של בעלי חיים כאל נושאי זיהומים פוטנציאליים, לכן שריטה של חתול עלולה להדביק במחלת שרטת החתול או לחילופין במחלת הטטנוס מאחר ורגלי החתול אינן סטריליות, יש לוודא כי יש לכם חיסון נגד טטנוס, קל וחומר אם אתם מגדלים חתול בבית. צריך לקחת בחשבון שאם החתול שורט (וסביר להניח שהוא ישרוט), מומלץ לא להכנס לפאניקה, לשטוף היטב את המקום עם מים וסבון ולוודא כי יש בפנקס החיסונים חיסון מתאים נגד טטנוס. במידה ואין, זו ההזדמנות לקבל חיסון הולם.


מחלת "הטוקסופלזמוזיס" – מחלה נוספת שהפכה למפורסמת בשנים האחרונות וזו מחלה רשומה המחייבת דיווח למשרד הבריאות. המחלה מועברת מצואת החתול לפה והאוכלוסייה המצוייה בסיכון הינה נשים הנמצאות בשליש הראשון להריון, הבאות במגע עם חתול בבית או חתול מהרחוב. אומנם הסיכוי להדבק בה הוא קטן מאוד, אך יש סיכוי שהילד עלול להוולד פגוע מוחין ואף עלולה להגרם הפלה.

ד"ר ליליאן מתנגד בתוקף לזריקת החתול מהבית. "בעזרת הגיינה בסיסית של שטיפת ידיים אחרי ליטוף חתול, הסיכוי שהמחלה תעבור בטל בשישים. אנחנו אוהבים בני אדם וגם בעלי חיים ורוצים שהשניים יחיו בהרמוניה. אשתי ילדה שלוש פעמים ובכל הפעמים, לפני הלידה, עשינו לה בדיקת דם לגילוי נוכחות נוגדנים בדם לטוקסופלזמוזיס. בכל הפעמים יצאה אשתי שלילית ולא היו לא נוגדנים. היא נמצאה בסיכון ועל אף כל זה, מעולם לא העלינו לזרוק את החתול מהבית. יש לנו ארבעה ילדים בריאים ומקסימים. רצוי שכל אישה המגדלת חתול או נמצאת במגע עם חתולים, תעשה בדיקת דם בקופת חולים, בין היתר גם בדיקת טוקסופלזמוזיס שהינה על חשבון המדינה, ויש לבצעה לפני הכניסה המתוכננת להריון".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...