יום שישי, 10 בדצמבר 2010

גורה קופצת

גורה קופצת
שלום!חתולה שלי בת 4 חודשים. כיצד אני מלמדת אותה לא לקפוץ למקומות מסויימים (נייר כסף לא עוזר).
תודה

הי אינה ותודות על פנייתך!
שאלתך נפוצה מאד ויחד עם זאת - לא ברורה לחלוטין , מפני שחסר מידע כדי לתת תשובה מלאה.
יחד עם זאת- ובאופן כללי - אנא קיראי באתר שלנו  את המאמר שלנו "גידול גורים מאושרים" וגם "משחקים...." -
המאמרים האלו ייתנו לך יכולת להבין את הפעילות של הגורה שלך ואת פעילותם של גורים , באופן כללי, וגם ייתנו לך כלים וטיפים יישומיים כיצד לשחק איתה ובכלל לתת מענה לצרכיה.
כאשר חתול או חתולה קופצים לגובה ומבקשים לשהות במקום שהוא גבוה- יש בכך צורך טבעי לחלוטין - מפני שמקורם כמובן מהנמרים ואלו עולים באופן קבוע על עצים, הן כדי לצפות ולבדוק האם אוייבים מתקרבים, הן כדי לברוח מכל גורם הנתפס בעיניהם כמסוכן (אולי יש רעש בבית, או מישהו המנקה או משהו אחר שבעינינו נראה רגיל, אך בעיני חתולים נראה מפחיד) והכי נפוץ - הם עולים למקומות גבוהים כדי לנוח בשלווה במקום נעים , שקט ובטוח.
אז- יש חשיבות רבה מאד לאפשר לגורה שלך וגם לכל חתול או חתולה לקפוץ למקומות גבוהים ולשהות שם ככל שיירצו- בדרך כלל מדובר על החלק העליון של המקרר או כל רהיט אחר, ובדרך הם עולים למשל על השיש שליד המקרר, אבל - לפעמים אין להם מקומות גבוהים בבית ואז הם מאד מתוסכלים ומנסים לעלות על כל דבר שהוא גבוה יותר מהריצפה.
אין זה טבעי עבור חתול לישון או לרבוץ על הריצפה, אלא אם חם מאד ואין שום דבר אחר. בדרך כלל הם יעדיפו בהחלט ותמיד מקומות רביצה ושהייה וגם משחק - גבוהים.
 
בנוסף - אם יש משהו מסקרן ומעניין ואולי גם טעים במקום גבוה- כל חתול בריא בנפשו יינסה לעלות לשם כדי להתעניין - אז מה עושים?
1. דאגי לגורה שלך למקומות מרבץ, מחסה , מנוחה ומשחק - גבוהים. כמו למשל מתקן גרוד גבוה אשר ניתן לראות ולהשיג אצלנו בבוטיק המקסים שלנו בתל-אביב (ראי פרטים באתר שלנו גם כן). בינתיים - תוכלי לרוקן לה מדפים מסויימים בביתך, אשר נמצאים במיקום גבוה ויציב ולשים לה שם מגבת נעימה למרבץ , וכמובן לאפשר לה להגיע לשם דרך מדפים נמוכים יותר או כסא למשל.
עדיף תמיד לסדר את מקום המרבץ הגבוה- כאשר הוא מאפשר צפייה בטוחה גם בנעשה בחיים בחוץ - זה מעניין ומרתק עבורה.
ואנא - דאגי לה גם למשחקים במיקום הגבוה אותו היא בוחרת ובחורף - גם שמיכה או מיטה נעימה (הכל ניתן להשיג אצלנו בבוטיק ודרך האתר, וברמה הגבוהה ביותר).
2.  דאגי לא להשאיר אוכל טעים במיוחד- אשר את מכינה לעצמך , כמו שניצלים טריים לדוגמא...- חשופים ללא כיסוי- זה מושך כל אחד ואל תתפלאי אם החתולה תירצה גם כן. עדיף תמיד, כאשר את מבשלת אוכל טעים, לתת לגורה מעט לטעום - כן, מכל דבר- בצלחת משלה . זה עושה רק טוב!
3. אל תתרגזי אל הגורה ואל תנהגי באלימות כלשהי איתה- לא מילולית וכמובן לא פיזית!
4. פשוט החליטי על מספר מקומות עליהם היא לא מורשית לעלות - במקומם תני לה מקומות אחרים מעולים וגבוהים- ורק אז - כאשר היא עולה למקום אסור (ואנא- לא יותר משניים כאלה) , פשוט הורידי אותה בעדינות מאד ואימרי לה חד משמעית ובקול רגוע - "לא". כל עוד ייעשו זאת כל בני הבית בעקביות וללא לחץ  - זה יעבוד מעולה, למרות שיש לעיתים חתולים עקשניים יותר ועקשניים פחות...
 
ואל תשכחי - תני לה את כל הנחוץ לה פיזית , נפשית והתנהגותית - ועם הרבה אהבה - הכל יזרום נהדר ובהרמוניה.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...